Tuesday, August 24, 2010

Apa Yang Telah Berlaku



Sekarang ni aku tak tahulah apa yang telah berlaku pada aku. Semuanya semakin huru-hara.Apa yang aku cadangkan tidak menjadi. Aku tahu semua ini berlaku gara-gara aku. Sekarang biarlah siapa yang nak tinggalkan aku pergi dengan tenang dan tanpa ada sedikitpun rasa pada aku.aku dah biasa dengan keadaan yang macam ni. Aku redha untuk menerima apapun permintaan dari mereka.

Entahlah...semua ni berlaku dari ketidakpuasan dan sifat cemburu yang ada dalam diri.kadang-kadang memang kita silap, memang kita sedar silap kita tapi jangan ingat apa yang silap itu apabila sesudah selesai  pohon kemaafan biarkan je macam tu. Berubahlah...bila hal yang remeh temeh itu dibiarkan dan dilakukan berulang kali sape yang tahan. Kedua-duanya akan bertalian dengan aku.

Aku tahu sebenarnya Allah hendak tunjukkan memang apabila kita berada di atas laluan dan landasan yang salah memang kehancuranlah jawaban yang menanti. Ada hikmah diatas apa yang berlaku. Aku makin nampak dan sedar siapa diri aku..

Semua ini salah aku..tiada yang bersalah dalam hubungan ini melainkan aku yang menjadi punca. Aku memang perosak hubungan seperti yang telah dinyatakan oleh salah seorang dari mereka. maafkan aku. Kalau ikutkan sengsaranya hati ini macam nak tukar nombor je. Aku nak lari dari semua masalah yang aku hadapi sekarang. aku dah letih dengan sikap orang yang katakan sayang tapi tidak mencuba untuk memahami aku dan keadaan yang aku alami. perit sangat hidup ini tapi keperitan ini merupakan coretan yang indah buat kita nanti apabila dikenang.

Wahai Tuhan Pemilik Nyawaku, Sesungguhnya hamba tidak kuat untuk menghadapi cubaan ini.Kuatkan diriku untuk terus bertahan dalam mehnah dunia yang penuh cabaran ini.

Sekian salam kasih buat semua salam sayang buat yang tersayang.

No comments: