Wednesday, June 13, 2012

Mendaki Bukit Broga


Aku Berlindung Dengan Kemuliaan Allah yang Maha Agung Dari Sebarang Kejahatan Dari Langit Dan Bumi


Alhamdulillah tercapai juga maksud untuk aku mendaki bukit Broga ini. Setelah digambar-gemburkan akan keindahan suasana bukit ini sewaktu matahari terbit oleh beberapa kenalan yang aku jumpa ketika mendaki Bukit Tabur tempoh hari. Tapi rezeki buat aku untuk menikmati panorama indah tersebut belum kesampaian dek mendung di awal pagi. 
Ramai yang menunggu untuk matahari terbit tapi jawapan yang pasti andai terus berharap adalah menanti matahari rembang sahajalah yang keluar pada tengahari .Pendakian bermula pada seawal jam 4.30 pagi dan setelah solat subuh di atas bukit, aku lanjutkan lagi pendakian meniti ke puncak. 
Syukur aku sampai jua akhirnya. Menikmati angin pagi yang sentiasa menyapa pipi dan kulit tubuh. Berahat sebentar menikmati keropok sebagai lambang kejayaan.Hahaha
  Namun aku terpaksa turun awal dari puncak bukit memandangkan pada malam tersebut aku kena kerja jadi waktu yang ada tidak aku siakan untuk beristirehat..

Ni gambar yang aku sisipkan buat Pena Kembara Seorang Jejaka.





Insya-Allah jika ade kesempatan aku nak panjat gunung pulak.
lepas aktiviti mendaki bukit nie, aku rasa badan makin sihat.
cepat berpeluh.Nasib badan aku jenis yang berbau wangi.Hik hik

(^_^)



No comments: