Sunday, October 2, 2011

Henset Oh Henset

Hari ni aku rasa tak de mood sangat...Henset yang Abg Am bagi kat aku tu hilang.Mungkin tercicir masa aku tengah bawak motor. Satu rumah aku geledah,paling tak leh blah tu aku siap cari dalam peti ais lagi  kalau-kalau tertinggal masa aku ambil buah dalam peti sejuk tu.

Tingkat pinggan pun aku geledahkan..kalau-kalau aku tumpang parking kat atas tingkat pinggan tu masa nak pegi toilet, tapi tak jumpa..jadi senang cite hampir satu rumah aku cari. malam tadi aku kol, dapat tapi takde orang angkat..masa aku baru nak terlena, tibe2 mesej masuk dari no aku tu dengan ayat "jangan kol no ni lagi,henset ni aku jumpa tepi jalan,cakap kat kawan ko terima kaseh banyak2.Assalamualaikum." Sopan orangnye,siap bagi salam lagi kat aku. tapi impak dari mesej tersebut aku terus taklkeh tido malam tadi sampai ke pagi.

Aku fikir adalah ia merupakan pemberian dan amanah orang yang perlu aku jaga..aku reply dan mohon sangat kepada orang yang jumpa henset tu supaya pulang kat aku. aku  akan belanja dia makan Pizza Hut lagi...lepas tu aku akan jumpa dia untuk datang ambik sendiri. tapi sedih, semua sms aku tu delivered tapi takde reply langsung.

aku tak kisah sangat kalau dia nak gunakan kredit aku sampai habis, tapi aku minta pulangkan jer henset aku macam biasa.sebab bukan henset aku benda tu.

Aku dah bagi alamat blog aku nih, kalau anda orang yang terjumpa henset aku tu,please contact aku yer...
kesian kat aku.....
Mane tahu, mungkin dengan perbuatan anda memulangkan henset aku semula tu, itulah yang Allah kira sebagai imbalan yang akan memasukkan anda kesyurga.Wallahu A'lam.

No comments: