Sunday, June 12, 2011

Pulang Buku Helmet Kene Curik



Hari rabu hari tu helmet aku hilang masa kat library Petaling Jaya.. Sial punya manusia yang curik… celanat punya orang… masa tu baru lepas hujan jadi aku plan nak pegi pulang buku dan novel yang aku pinjam kat library tu kemudian pinjam buku dan novel yang baru dan terus ke Taman Jaya jalan timur untuk berjoging.. aku pun pulangkan novel Qantan Biru Langit, Ya Fattah Cinta Sakti, Munajat Cinta dan Kasihku Abadi..

Dah setle transaksi pemulangan, akupun naik lif ke aras satu untuk pergi tengok koleksi buku dan novel. Lama gak aku memilih dan aku amati buku-buku tersebut.. jadi aku tertarik untuk meminjam novel english Spell Game, Pahlawan Adamus, Benarkah Bible Kalam Allah,dan buku sejarah pembukaan Taiping oleh Long Jaafar dan Ngah Ibrahim yang bertajuk Tengku Menteri…tebal macam kamus dewan..huhu tapi demi untuk mencari jalan cerita keluarga Ngah Ibrahim, aku pinjam gak walaupun berat betul   nak bawak.huhu(masa tengah rajin membaca) well membaca satu tradisi yg bagus. :)

Bila dah pinjam, aku solat asar jap kat surau library tu kemudian baru aku pulang ke motor dan aku pelik sebab tak nampak pulak baying helmet aku dan aku ingat balik masa aku sampai jek kat library tu takdek plak aku simpan helmet kat rak security dan bila aku tanya security  sah aku memang tak parking helmet aku kat deorang.. takpelah sebab memang aku tak penah parking kat tempat deorang.dan aku memang pasti yang helmet aku dah kene curik! Memang kata-kata maki je lah yang keluar dari mulut aku untuk si laknat yang kaki mencurik tu..
Aku kol Acab member poli aku sebab umah dia kat depan library tu jek, tapi malangnya dia kat Johor Bharu plak dan masa tu jugak la bateri fon aku kong. Huh sudahnya aku balik ke rumah jer… dengan pakaian sport aku naik moto aku dan blah balik umah selamba tanpa helmet..

Kalau sampai aku kene tahan polis dan disaman oleh pak misai, memang aku   tak teragak-agak bila sampai jek rumah nak buat sembahyang hajat bagi cepat mati jer pencurik helmet aku tuh.. tapi alhamdulillah aku terselamat dari pak polisi. heheh… jadi aku pun terpaksa meredhai pemergian helmet aku ke tangan pencurik yang aku tak kenal dan tak pernah tengok tu… tapi biarla dan cukup la makian aku lemparkan padanya...harap2 supaya dia terimalah impak dari pakai helmet curik tu dan semoga dia insaf  nasuha daripada melakukan kerja-kerja mencurik nih.


1 comment:

azs said...

rajinnya membaca.. hehe.
bykkan bersabar, dugaan semua tu.. moga org yg mencuri tu akan insaf..
sabar ye..:-)