Wednesday, April 20, 2011

Bercuti Ke Pulau Pangkor

Hai Semua...



Ilsas yang aku masuk dah hampir ke penghujungnya...semenjak menghadapi tekanan OJT, hidup makin suram....dah lama x rasa teruja.lama sangat-sangat.
Cukup 3 bulan aku menjalani latihan dalam bekerja, aku dapat cuti selama seminggu. oleh yang demikian, aku dah planing siap-siap hala tuju aku merewang waktu cuti daripada aku dok je kat rumah selama waktu tersebut. Minggu bercuti tu bukanlah bermakna jadinya kalau kena hempas pulas sambung OJT kat rumahku dikampung pulak...uuuuuuuuu boleh nangis aku kalau Puan aku tak izinkan Proposal aku bercuti tuh..haha.

Aku ingat nak blah je terus ke Manjung dari Petaling Jaya ni, tapi aku tertinggal resit henset aku daaa kat rumah kampung tu. Resit tu dibawah simpanan ibu aku...jadik,,,,nak tak nak aku kena balik umah dan menghadap puan ibu minta resit, minta izin nak pegi jalan-jalan ke Pulau Pangkor sekali. Dalam hati ni Doa je la supaya puan ibu luluskan sebab subuh-subuh pagi tu time aku tengah diulit selimut Puan ibu dah kol suruh bangun dan tanya aku balik kampung ke tak hari tu sebab Puan ibu dah prepare job yang perlu aku buat.Huhu

Aku sampai je kat kampung, terus aku cari resit kat bilik rasmi Puan ibu.adik aku suruh mamam tengahari dulu sebab dia dah siap masak so, bila aku dah mamam gulai yang adik aku masak,aku cakap kat Puan ibu dengan acuh tak acuh je sebab tak berani nak pandang mata si Puan ibu sebab nanti dia leh bace planing aku nak balik lambat.haha

Puan ibu cakap okey..tapi jangan lama sangat sebab ada kerja untuk aku.huhu akupun cakap olrait. Terima kasih Puan ibu...Aus tak lupa untuk balik lambat.Hehe aku terus je capai helmat dan blah cepat-cepat sebelum Puan ibu ubah fikiran.

Ha ni dia aku tunjukkan gambaq-gambaq yang sempat aku klik klik...
*abg am yang klik-klik amek gambar aku*hik hik


kat jeti pulau pangkor..
Ni kat kota belanda..depan dia kota jual gamat...gamat besar!!
Yeah yeah aku dapat En.Crab
2 jam habis 1 pulau aku round


haha ade buai tayar pulak,,,mesti try punyer!
Total semua campur belanja habis dekat RM 125 je termasuk makan dan beli jajan sikit... Tapi kalau ke pulau ni tak bawak motor sendiri semak dan semput la korang jadiknye....harap nak naik teksi van yang ade entah berapa pulak kena cas lepastu tak puas nak ulang-alik tempat yang cantik tu banyak kali...kalau naik moto anytime korang leh jalan-jalan sesuka hati.. Bye Bye!!


1 comment:

Alif said...

bestnye dpt bercuti..hurmmm,bile la aku nak dpt holiday mcm ko ni??tunggu honeymoon je la..hehe