Saturday, February 19, 2011

On Job Training

Selamat sejahtera semua…..
Rindunya aku dengan blog nih..dah lama tiada kesempatan untuk aku updatekan. Nak buat camane dah sibuk sangat sejak tinggalkan ILP Kepala Batas haritu.
Sekarang aku OJT (on job training) kat TNB PJ. Aku menghadapi suasana pekerjaan yang sebenar dalam TNB ni. Agak kaku dan kekok juga aku rasakan tapi itulah yang akan aku lakukan bila diserap kerja nanti.
Skop kerja aku tak banyak tapi aku kena tau kalau boleh setiap satu. Majoriti budak Kelantan dan Terengganu ditempatkan di Johor Bharu dan Alhamdulillah aku dapat tempat yang aku dah target dari awal dulu.
PPKK38 ada 3 orang dapat Petaling Jaya nih. Kamarul Azwan (Wan tua) , khuzaimam (imey) dan aku.budak-budak 37 pun masih ade tapi sekarang dorang tinggal lagi sebulan je dan dorang dah diletakkan kat ofis pun. Aku lagi 3 minggu baru ke ofis PJ…
Tak tau lah, dorang cakap aku kat Yard pun bosan inikan pulak  kalau dihantar ke Ofis lagi bosan .
Lepas ni, aku kena pergi sambung lagi kursus di ILSAS Bangi selama 2 minggu baru aku tamat pengajian disini.. Tak sabar betul aku nak habiskan OJT ni.mane taknya,kalau kerja balik lewat boleh claim Ot takpe jugak ni tak boleh. Telan liur je la aku tengok dorang pulun Ot.hah hah……
Ape pun, aku bersyukur sangat dapat peluang belajar  sedikit sebanyak basic elektrik kat sini. Masa kat poli dulu memang jauh sangat perbezaan pelajarannya.mudahan aku kuat bersabar dengan  setiap cubaan nanti.

No comments: