Wednesday, November 3, 2010

Aku akan berpindah ke Kepala Batas

Dah lama aku tak on9...
Rindu giler dengan aku punya blog luahan rasa hati ini....
buat pengetahuan pada 26 oktober lepas iaitu tarikh dimana aku mendaftarkan diri di ilsas telah aku lakukan sessi pendaftaran dan alhamdulillah semua berjalan dengan lancar. Walaupun dengan alasan aku untuk mengambil final exam telah menyelamatkan aku dari kekejaman minggu orientasi yang menderakan.hik hik

Aku sempat jugak joint minggu orientasi kat ilsas Bangi hari tu. Aku habis je jawab test tamadun terus aku bergegas ke Bangi dengan menunggang motor 135 LC yang menjadi tunggangan aku.
Dah sampai je kat ilsas tu aku tengok deorang semua tengah kehulu-kehilir melata.aku nak join tapi fikirkan balik baik aku tunggu sessi aktiviti yang berikutnya nanti seba au rasa badan aku agak letih dan tengok muka deorang dari tingkap bilik akupun jadi fikir panjang sebab muka deoran semua keletihan..

Aku pun terus la tidur dalam sejam kemudian joint aktiviti padang deorang selpas solat asar tu. petang tu ak join group Gen-2 Go Go Power. haha top gak ar bebudaknya sebab goup yang aku pilih tu kiranya group yang paling hebat..haha....muka jambu pun ada. tapi perangai suka main-main. selalu tak seriyes.macam budak-budak.walaupun ada yang dah kahwin, dah jadi tech kat hotel di genting sanggup deorang tinggalkan keje deorang selama ini demi menyahut seruan PPKK TNB  tapi aku happy dengan mereka....aku suka kawan dengan budak terengganu tu. umo dia 22..Syukri kalau tak silap nama dia. Sebab dia senyap je. kalau aku cakap banyak habis kuat dia senyum gelak dan komplen sikit-sikit.hahaha selesa jer berkawan dengan deorang.tapi ada jugak beberapa orang yang aku rasa deorang tak berapa suka dengan aku sebab deorang jeles aku masuk awal....

wehhh korang tau, aku antara peserta paling muda tau..sebab aku berumur 20 tahun tapi itu pun belum genap lagi..minggu depan 9 nov baru genap..haha


tugasan petan tu adalah kena buat lakonan untuk majls penutup orientasi...
aku takut sangat sebab semua lakonan group aku aku yang cadangkan dan aku yang rancangkan..
Ramai giler yang kena maki kat atas pentas tu. aku doa 1 je time tu iaitu aku tak nak kena maki. bukan apa sebab aku ni cepat panas hati...dia maki memng pedih ar wa cakap lu. tak sanggup gua.haha

Rupanya takdir Allah kita tak boleh tolak semuanya. Aku telah dinobatkan lakonan terbaik malam tu. Aku pelakon utama. Ketiga-tiga juri hakim tu tak da komen melainkan pujian. Aku yang dah bersedia dengan ayat-ayat sindirin untuk menjawab makian terus senyum sampai ke telinga.. dia cakap aku ni group yang last sekali. Lakonan aku berjaya menarik mood semua juri di depan tu dan aku punya lakonan telah berjaya membackup semua lakonan yang lepas-lepas yang enth apa-apa...

Seronok sangat...dapat hamper besar tapi aku tak ambil pun walaupun sedikit sebab biar la deorang pulun...aku tengok deorang happy punya la melampau.aku bukan apa tak mau tu sebab tak sampai hati dengan deorang..deorang teruk kena raging tapi aku terselamat. tapi aku rileks je sebab aku tau deorang yang excited untuk menang walaupun usaha tu aku yang lebih.haha Gen-2 GO GO POWER!!!!!!
tepuk tangan tepuk tangan..
 ngeeeeee :)

Doakan Aku berjaya Capai cita-cita aku......

No comments: