Monday, August 2, 2010

Mengenali Personaliti Melalui Jenis Darah

Individu yang mempunyai darah jenis A cenderung untuk Over Respond walau hanya kepada tekanan yang minor dengan membebaskan banyak adrenanlin, tidak seperti individu yang memunyai darah jenis O. manakala mereka yang mempunyai darh jenis B pula kedudukannya hampir kepada darah jenis A dan darah enis AB pula hampir kapada darah jenis O.

Aku darah Jenis A.

      Jenis A

  • Semua jenis darah memberi respons kepada tekanan dengan mengeluarkan lebih banyak hormon. Namun mereka yang mempunyai darah jenis A sentiasa bermula pada tahap yang lebih tinggi. Ini menunjukkan fisiologi mereka sentiasa pada keadaan adrenal stress yang tnggi.
      Jenis O
  • Mereka yang mempunyai darah jenis O mampu berhadapan dengan lebih banyak tekanan. Keadaan ini membantu mereka bertindak dengan lebih cepat dan berkesan terhadap keadaan. Pun begitu jika terlampau tertekan, mereka adalah yang paling lambat untuk pulih.
      Jenis AB
  • Mereka yang mempunyai darah jenis AB didpati agak sama dengan mereka yang berdarah jenis O keika berhadapan dengan stress.
      Jenis B
  • Bagi mereka yang mempunyai darah jenis B, hormon Stress mereka adalah hampir dengan mereka yang berdarah jenis A. Sungguhpun begitu mereka lebih cepat respons kepada teknik-teknik megurangkan stress. Keadaan yang demikian membolehkan mereka lebih cepat pulih.
Sel-Sel Darah Merah


No comments: