Friday, January 13, 2012

Sayangi Kepala Anda



Pagi tadi masa aku nak pergi kerja, masa aku lalu kat susur masuk ke jalan motor Federal Highway tu aku nampak ada kereta Myvi baru excident, remuk habis....mengucap panjang aku bila membayangkan kengerian kemalangan tu...bumbung takda, dinding kereta dah mampat....berapa agaknyer tahap kelajuan yang driver malang tu bawa eh? hu hu ape pun agak-agak la kalau nak drive & drift tu.....

Tapi yang aku pasti kelajuan aku bila setiap kali aku menunggang orang *motor* memang aku akan menunggang dengan sesedap rasa...kadang-kadang nak rasa sedap, aku akan tunggang laju2 tahap 2x kelajuan cahaya, kadang-kadang slow macam kelajuan encik sipot.heheheh. Tapi aku slow pun mengikut  SOP yang dibenarkan....ikut mood lah... Apapun kena hati-hati....Pemandu kereta sila pakai Tali Pinggang Keledar,kalau takde guna tali pinggang keledek pown bole!! bagi yang penunggang  motosikal pastikan guna topi keledar, topi dan tali pinggang ni untuk si pemandu or penunggang tu jer guna topi keledar tu, kalau yang ditunggang, tak payah pakai pun tak pe sebab nanti tak selesa lar..Ho ho.....sila gunakan topi keledar anda dengan betul...sayangi kepala anda.


sekadar gambar hiasan

No comments: